Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego |
Biuro projektowe:
66-400 Gorzów Wlkp. ul. Obrońców Pokoju 60/1-2, tel. 95 7296784, fax. 95 7296783 e- mail: osrodek.szk@wp.pl
Maria Teresa Ziółkowska — kierownik Małgorzata Paradowska — asystent |
kurs kwalifikacyjny Pielęgniarstwo zachowawcze |
Kursy |
PLAN NAUCZANIA KURS KWALIFIKACYJNY PIELĘGNIARSTWO ZACHOWAWCZE BLOK OGÓLNOZAWODOWY
BLOK SPECJALISTYCZNY
HARMONOGRAM KURSU KWALIFIKACYJNY PIELĘGNIARSTWO ZACHOWAWCZE
Cel kształcenia Uzyskanie przez pielęgniarkę specjalistycznych kwalifikacji w dziedzinie pielęgniarstwa zachowawczego i rozwój umiejętności współpracy w wielodyscyplinarnym zespole.
Wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia W wyniku realizacji programu kształcenia kursu kwalifikacyjnego w dziedzinie pielęgniarstwa zachowawczego pielęgniarka powinna: · zbierać i analizować informacje o pacjencie w celu diagnozowania problemów zdrowotnych, · omówić obraz kliniczny oraz kierunki postępowania diagnostyczno-leczniczego wybranych chorób wewnętrznych, · rozpoznawać i rozwiązywać problemy pielęgnacyjne pacjenta, · zaplanować i zrealizować opiekę pielęgniarską nad chorym z określoną jednostką chorobową, · nawiązać i utrzymywać kontakt z pacjentem i jego rodziną, · dobierać i stosować właściwe metody oraz techniki kontaktu terapeutycznego z pacjentem, · przygotować pacjenta do badań oraz zapewnić opiekę w czasie i po badaniu, · rozpoznawać stany zagrożenia życia oraz podejmować działania z zakresu pierwszej pomocy, · tworzyć warunki zmniejszające lęk, niepokój, napięcie oraz inne negatywne stany emocjonalne chorego, · udzielić choremu wsparcia emocjonalnego, · zapewnić choremu poczucie bezpieczeństwa, · współpracować z zespołem wielodyscyplinarnym, · poszukiwać, opracowywać oraz wdrażać nowe rozwiązania organizacyjne · realizować w praktyce istniejące standardy pielęgnowania, · mobilizować pacjenta do współdziałania w zakresie pielęgnowania, leczenia · oceniać i monitorować wiedzę, motywację, możliwości oraz warunki pacjenta w zakresie samoopieki, · przygotować pacjenta do samoopieki, · planować i realizować edukację zdrowotną wobec pacjenta oraz rodziny/opiekunów, · prowadzić działania ukierunkowane na usprawnianie ruchowe pacjenta, oceniać działania pielęgniarskie podejmowane w stosunku do pacjentów oraz ich rodzin/opiekunów, · korzystać z literatury w rozwiązywaniu problemów pielęgnacyjnych, · podejmować działania zmierzające do stałego samokształcenia. |